tisdag 10 februari 2009

En helg med action...

Hej igen.

Ja, då har de vart fri helg från innebandyn för en gångs skull. Å vilken helg. Fredag var jag uppe hos Jonas"motorsågen"Hermansson igen. Å ja, killen kan fortfarande komma med sylvassa kommentarer om både de ena och de andra. Att han nu också gjort comeback i elitserien är bara ett tecken på hur denna mannen aldrig slutar att förvåna mig. Men tusen tack för en trevlig kväll, vart du nu tog vägen...hehe

Lördagen var de dags för ny match med min små killar. Borta mot GIF är aldrig en lätt match. Vi startade matchen på ett horribelt vis, men arbetade oss sakta men säkert in igen. 5-5 slutade iallafall matchen efter en jätte insats sista peridoen av gutta. Nu är vi bara 1 match ifrånn att bli seriesegrare, liten av en debut säsong som tränare.


Efter matchen bar turen hem till Gerillian. Jag och Linko hade blivit inviterade på bubbelbad kväll. Vi startade med taco för att få lite att gå på i kroppen innan vi klädde av oss och sprang ut i snön och de varma bubblebadet. Det är faktiskt första gången jag gjorde något sånt, men de blir inte den sista. Att sitta utomhus i -10 grader och njuta div drycker i ett varmt bad är något av de råaste jag var med om. Med underbart sällskap av 2 giganter så kunde detta inte sluta illa. Men de gjorde de iallafall.... inga kommentarer. Tusen tack iallafall Gerilla+fru för att jag fick komma. Hoppas de inte var sista gången. Tack också till Linko för att du är den du är och var....

United vann med 1-0 igen, 3 poäng är 3 poäng. Som Sjökan brukar säga- Det räcker att vi gör 1-0 med 1 sekund av matchen så är han nöjd. Seger är seger!

Heroes säsong 4 har äntligen börjat rulla igen. För er som fortfarande inte fått med er denna tycker jag synd om. Jag har aldrig följt enn serie så intenst som jag gjort med Heroes. Å alla som jag pratat med som börjat se den, har inte blivit besvikna..

Nej nu ska jag ladda inför stormatchen ikväll. Små mot stora, killar mot tjejer, jag mot Sjökan. Japp de är snack om träningsmatch mellan mina 95 killar och A-laget damer.

Vi hörs.

/#75

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, ferdig servert!!!

Tobias Nilsson sa...

Vet inte helt vad du menar, men tack. =)

Anonym sa...

Härligt det ser ut:-)