tisdag 27 maj 2008

Ett beslut som kommer chockera flera!

Hej igen.

Ja, nu börjar jag tröttna på detta norska innebandy förbund.
När jag skriver detta så vet jag inte om det har blivit officiellt eller om de fortfarande bara är rykten. Men att Kverneland inte längre får lag inför nästa säsong är iallafall säkert.
När jag nu läser om "Fusion" och att helt plötsligt Sola IBK ska FÅ, ja få platsen till KIBK.
Då tappar jag helt huvudet. Hur kan ett lag som kommer på 3e plats i div 1 få en gratis biljett till elitserien. Sola var inte ens med i elitkvalet och nu halkar dom in i elitserien på ett bananskal. Skandal om ni frågar mig.
Tidigare har jag läst att Kverneland inte får ett lag nästa säsong pga att spelarn inte vill spela elitserien och går till andra klubbar, fex Sola.
Vad är de då som gör att spelarna som går till Sola nu helt plötsligt vill spela i elitserien iallafall?
Som jag sa innan så är inget officiellt men blir detta verklighet så hoppas jag det är fler än mig som reagerar.
Då kan lika gärna innebandy förbundet i Norge börjar skriva Kalle Anka tidningar!!!
Om de finns någon som helst rättvisa så borde lagen som spelade elitkvalik först fått förfrågan om dom vill ha platsen!


Uff uff uff..

Då är Stanley Cup i full gång.
Efter 2 spelade matcher leder Detroit med 2-0 och total 7-0 i målskilland.
Nu ska de sägas att Detroit har spela 2 hemma matcher, men att Pittsburgh har gått in i en mål torka oroar mig lite.
Alla super stjärnorna i Penguins har haft de svårt att förvalta chanserna till mål. Dels för att Chris Osgood har stor spelat i kasse men också för att Detroits försvar spel har varit kassaskåps säkert.
Jag hoppas ju givetvis att de lossnar nu när final serien fortsätter i Pittsburgs Mellon Arena också känd som Igloon.
Hur de går återstår att se, men jag mister aldrig tron iallafall.

Nästa repa i vardagen kom söndag morgon när min PS3 och för tiden närmaste vän valde att tackar för sig. Den vägar spela upp något som helst, så nu lever jag i ett mörker.
Hoppas de går att lösa så fort som möjligt.

Nu till lite mer glad nyheter i Nilssons liv.

Igår gjorde jag bedriftsfotbolls (korpen) comeback.
Med 9-0 ledning i halvtid så var den andra halvleken en transport sträcka.
Jag tackade för mig i mitten på andra halvlek och joggade bort och tränade med innebandy laget sista timmen istället.
Tror de stod 15-2 när jag gick så tyvärr vet jag inte hur matchen slutade.
Men jag tvivlar på att vi förlorade.

I lördags var jag och Linko draftad in för att spela en turnering med IBK Rosenbald i Sandefjord.
Rosenblad är ett kamrat gäng som aldrig spelat en ordentlig innebandy match tidigare men som vill ha en fin avslutning på säsongen.
Efter 1-1 och 1-3 så var inte vi väldigt optimistiska inför fortsättningen men vi kom oss till kvartsfinal genom seger i sista matchen i gruppen.
Först här började det hända saker med laget. Killarna hittade yter och positioner så vips var vi i semifinal med 2-1 seger mot den andra grupp lederen.
När vi sen mötte en gammal känskap i örnulf i semi så var vi optimistiska, med 2-1 seger även här var vi smått sensationellt i final.
I finalen väntade Krona IBK. Även där spelade en del bekantskaper.
Matchen slutade 0-0 efter full tid. Ja de stämmer, jag har nu spelat en innebandy match, en final som slutat 0-0. Tror aldrig detta har hänt tidigare.
Hur som helst så förlorade vi tyvärr på straffar men vem hade trott att IBK Rosenblad som aldrig spelat en vanlig innabndy match skulle komma till final och förlora på straffar.
I mina ögon så är spelarna i Rosenblad vinnare denna lördag. Jag har inte bara lärt känna ett gäng goa gubbar utan även haft en otroligt kul dag i sandefjord.
Så tusen tack för att jag fick vara med!

Idag är de återigen träning och min träningsvärk kommer nog först släppa runt jultider.
Men i smärtan i samtliga led så känns de skönt och veta att kroppen får jobba och att man börjar smyga i formen igen.

Nästa gång jag skriver blogg hoppas turen har kommit tillbaka till mig och Pittsburgh.

Pratas
/#75

1 kommentar:

Anonym sa...

skriv til forbundet og klaaaga