fredag 9 maj 2008

Sommartider hej hej sommartider!!

God afton.


Då var de dax igen.

Sitter just nu i sommar värmen och vet knappt vart jag ska ta vägen.
Äntligen har sommaren kommit till Norge också.

Å med sommaren kommer sommar träningen.
Var grymt sliten efter första träningen men vad kan man räkna med efter 3 veckor med kiosk mat och andra go saker.
Hur som helst så är de också första gången jag hört en fys tränare be oss om att springa saktare under en övning.
Detta gällde kanske inte mig personligen, men många av guttarna ser ut att vara i bra form redan nu.
Måste säga att Fredrik här med är årets blekast Kenyaner. För den kille den aldrig trött.

Förra helgen var jag upp i Hemsedal med delar av styret i Nor92 + Esa.
Turen startade i katastrof då jag 1 timme innan avresa lyckades att sätt en skruvmejsel(skrutrekker) rätt i tummen.
Efter ett snabbt stop på apoteket gick iallafall resan att genomföra.
Det var tyvärr inga skidor på mig men det var nog inte pga handen iallafall.
Vissa saker kommer jag aldrig glömma iallafall.
1. När Gilde kocken smyger på sig min keps och dress jacka. Nor92 maffian blir bara större.
2. Supermans danseshow på afterskin, stackars er som missade den.
3. Att jag sov 2 nätter i en 160 säng. Å då pratar jag itne om längden.
I korta drag en bra helg med kanon väder, en "del" alkohol och massa skratt och nya minnen.
Tack till er som var med och bidrog.

Hockey VM pågår just nu.
Det är väll ungefär de enda jag vet.
Tyvärr spelas de varje år och utan de flesta stor stjärnorna.
Gör som fotbollen och spela vart 4 eller kanske vartannat år iställer så alla dom stora kan vara med.

Därimot så följer jag med spänning mitt lag Pittsburgh i Stanley cup slutspelet.
Vilket fantastiskt lag vi har iår.
När Crosby spelar dåligt gör han 2 assist men då har vi ju istället Malkin ( året MVP i NHL enligt min mening) som tar ansvar och är matchen gigant.
Så mitt tips om att vi vinner iår växer allt starkare.
Ikväll 0130 börjar iallafall 1 konferansfinalen mot Philly.

United tänker jag inte ens börja skriva om.
Dom flesta vet hur de ligger till inför matchen på söndag.
De värsta som kan ske är att vi nu förlorar 2 titlar på 2 veckor mot Chelski.
Men tvi tvi de sker inte!
Kl 16.00 på söndag smäller de iallafall i England och i hagen till Ole och Janni!

Nej nu börjar de bli för varmt och Nilsson måste ut i solen!

Ciao
/#75

Här har ni en ny vrid på lika som bär. 1+1 = ?
+
Julian plus Adde i Nor92
=



David Nielsen i Godset!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den Var Kul Tobbe!!!