onsdag 4 juni 2008

Vilket drama!

Hej alla glad sommar människor.

Äntligen har sommaren kommit och jag hoppas den stannar hela sommaren detta året.
När jag först flytta hit till Drammen förra året trodde jag först att jag hamnat i Bergen ( en by i Norge) där de alltid regnar.
De får inte ske igen, för iår vill jag kunna njuta solen och ligga på stranden med grillen och en kall i handen..

Så till detta drama som utspelar sig i NHL.
Med 3-1 såg de grymt mörk ut för min heta pingviner. Men med segern senast efter 3 overtimes så tändes hoppet igen. Jag tror att vi vinner hemma i Igloon inatt. Ja Sjökan de gör jag faktiskt.
Många menar att de var tur senast, men bra lag har tur. Med seger inatt så kommer de bli en 7e och avgörande match utan dess like i Detroit. Å då sitter jag klistrad framför dumburken för att stött och skrika ja så grannarna vaknar.. Men vad gör de. Vi snackar ju Stanely Cup final.

Idag har vi första matchen säsongen 08/09.
Det är dock bara en träningsmatch men de ska bli kul och se hur vi klarar oss med alla våran nya raketer som ska med och ta för sig. Jag tvivlar dock på att resultatet spelar någon större roll, de jag vill se är vilja och att alla har de kul. Sen är de ju alltid skönt om vi skulle slår Sagene eftersom det är min första klubb i Norge.

Så ska jag nu säga något som sårar mig, gör mig ledsen och besviken.
Men jag tror att C. Ronaldo lämnar United. Annars hade det inte vart ett tema längre.
Varför skulle han annars nekta att kliva fram och säga en gång för alla att han kommer stanna.


Nej nu är de dax för att ta tåget till Oslo och förbereda sig för match.

Så hör jag av mig framöver..

/# 75.

Inga kommentarer: