fredag 23 maj 2008

I himmelen!!

Hej.

Det har inte varit något snack om vad vi i United skulle vinna iår.
Vi var tidigt ute med och säga att det är Champions League som vi siktar på.
Vi ska vinna iår. 50 år efter den tragiskt olyckan i Munchen. Aldrig har en klubb lagt så stor press på sig själv, aldrig har de varit så mycket prat om att detta är en speciell säsong för en klubb.
Detta har varit en säsongen med mycket känslor både på och definitivt utanför banan.

Efter 120 spelade minuter och 9 straffar visste jag att vi skulle förlora.
När just Terry går fram för att skicka sitt lag till himmelen så känner jag hur djävulen redan börjat dra mig i fötterna.
1 min senare har min skyddsängel dragit mig upp igen.
Tacka gud för att de regnade under finalen.
Det gör inte Terry!
Ser man lite tillbaka så är inte dom engelska spelarna några straffkungar.
Hur många gånger har inte engelska landslaget förlorat på straffar?
Att Ronaldo skulle missa sin straff var ganska självklart.
Det tror jag de flesta är eniga om, för ingen vågade säga rätt ut att denna straffen sätter han.
Nu är de glömt, alla kommer bara ihåg Terry.

Men när Van der sar räddar sista straffen av Anelka, ja då upplevde jag ett av dom största idrottsögonblicken i mitt liv.
Jag säger som Per Gessle sjunger, Här kommer alla känslorna på en och samma gång!
Ett lyckorus, en euforisk känsla ja, de känns som man är i himmelen!


Nu är vi bäst i England, bäst i Europa ja just nu är vi bäst i världen.


Som ni nu säkert vet så klarar jag inte leva så länge på detta lyckoruset.
Imorgon natt startar nämligen Stanley Cup finalen i NHL.
Där har min väntan varit i hela 16 år.
Jag kommer ihåg senast Pittsburgh vann Stanley Cup,då var jag 12 år och samlade på hockey bilder.
Då som idag hade vi ett lag fullt med profiler eller vem minns inte spelar som Lemieux, Jagr, Barrasso, Francis, Stevens, Samuelsson ja listan är lång.
I dagens Pittsburgh heter stjärnorna Crosby, Malkin, Hossa, Staal, Fleury, Gonchar.
Ja vi möter ett Detroit som har hela 7 svenskar på laget som alla spelar sitt livs hockeyt för ögonblicket.
Nu är även målkungen Johan Franzen tillbaka så detta kommer bli en rykande final mellan 2 offensiva lag.
Jag tror Pittsburgh drar de längsta strået och jag tror min vän Sjökan är enig.
Han måste ju säga Detroit bara för att alltid vara emot mig. Men han känner hur pingvinen växer inom honom också.

Vinner vi Stanley Cup så vet jag inte hur jag kommer reagera.
Att vinna Champions League och Stanley Cup samma år, då kommer jag aldrig att glömma 2008.

Å blir de så, ja då börjar jag att tro Sverige kan vinna EM guld i fotboll.

#75


3 kommentarer:

Mikael Sjöqvist sa...

Klart jag går emot dig. Men nån pingvin kommer aldrig krypa i mig, eller på mig heller för den delen.
Sen måste jag bara rätta dig då du visar upp ett pinsamt dåligt kunnande om en av Sveriges största exportvaror, musiken. Det är möjligt att Niklas Strömstedt i sin ensamhet går o nynnar på "Här kommer alla känslorna", men det är det ingen som vet. Det dock alla borde veta är att det är svensk popkung nummer ett, Per Gessle, som gjort "Här kommer alla känslorna". Så nu vet du!

Tobias Nilsson sa...

Det är mänskligt att fela, speciellt när man skriver i ett lyckorus.. =)

Anonym sa...

felar du toby? :O