måndag 3 december 2007

Så nära men ändå så långt borta!

Hej hej.



Då var de måndag igen och en ny vecka med nya möjligheter.



Som känt spelade vi match mot Greåker i lördags.
Jag prata om mirakel innan matchen och jag måste säga att de var inte långt borta.
8-7 med 1 minut kvar och känslan av att vi kunde ta en 1 poäng fanns där..
Men när vi satsar allt framåt så kommer luckorna bakåt.
Så när Frank The Tank bjuder på en delikatess ensam med Fanu var 9-7 ett faktum.
Att Greåker sen gör 2 snabb mål till, kändes tungt.
Samtliga på laget gjorde en jätteinsats hela kampen och vi har visat att vi inte är en tennisboll i årets elitserie. Vi kommer att klara oss iår, med den inställning och hungern som finns i laget är jag helt övertygad.
Så tror jag också att Pastorn satte nytt rekord i speedshooting när han gjorde 8-5 målet. För oss på bänken tog de minst 5 sek innan vi ens förstod vad som hade hänt. Magiskt Pastorn!!



I fredags var jag ju på tv-spels kväll hos Sjökan och de vart inte NHL denna gången, utan tennis och golf. Sjökan visade fort att på tennis är han svårslagen. Tror han sitter och tjuvtränar utan att erkänna detta. Men när de kom till golfen var har faktiskt inte ens i närheten.
Jag började lätt ringrostigt men visade till slut var skåpet ska stå.
Så tills vidare är du fortfarande min lärjunge Sjökan!

Så till denna EM-lottning.
Vi kan inte annat än att vara nöjda med lottning.
Vi brukar ju alltid lyckas ta oss vidare på ett eller annat sett, så varför skulle vi inte göra de igen.
Nu får också Lagerbäck se hur smart han egentligen är, då han möter några av världens smartaste fotbolls tränare som visat att dom kan få sin lag att yta de absolut bästa när det verkligen gäller.

Annars hade jag en lugn och skön helg.
På söndagen tog jag turen till The Hookmeister och såg 7 episoder av serien Heroes.
För er som inte fått med er denna har verkligen missat något. Kan knappt vänta tills nästa avsnitt kommer...

Nu är de dax för mat och så ska jag se United köra över Fulham ikväll.
Vi har fått träningsfri pga att vi har kamp mot Sveiva imorgon.
Kampstart 19.00 i Solberghallen, för er som inte har något bättre för er kan ju alltid ta turen och se på världens roligaste idrott.

Vi hörs snart igen..

PS. Sebbe Larsson måste snart få chansen i landslaget, hoppas de var fler än mig som såg hans mål i 92 min mot Totteham igår. .DS

2 kommentarer:

Mikael Sjöqvist sa...

Vann med nio slag på golfen i dag. Vem är lärjunge till vem nu, Nilsson?
/Lärjungen

Anonym sa...

Tren på ni gutter, king er grym på tiger woods... trenger ikke funksjonen "tigervision" har det jeg kaller Kunglig koll på greenene... :)