måndag 17 december 2007

1 vecka till julafton och födelsedag!

Hej people!

Då har yttligare en vecka passerat i livet och nu har verkligen vinter tempraturerna börjat komma även till Drammen by. Så att jag bara har 50 m till jobbet är guld värt just nu.

Igår spelade vi som känt match mot min gamla klubb Fjerdingby och tyvärr kom inte tomten till Solberghallen. Vi spelade riktigt bra i 2 perioder men tappade tyvärr i sista. Synd, men så är de att vara nya i elitserien. Vi kommer starkare tillbaka och jag har fortfarande tron på att vi kommer hålla oss. För vi ge oss ALDRIG!! Vart grymt imponerad över våran elitseriedebutant i målet igår. Kjetil " Ryssen" Hedenstad, vilken kille. Ryssen som bara har var keeper i ca 6 månader nu, var faktiskt grunden till att de bara stod 3-4 till FIBK efter 2 perioder igår. Han lyckades även hålla, limma fler bollar än vad Fanu har gjort på hela säsongen. ;) Igår var du BB i mina ögon Ryssen!!!!

Förra veckan var annars lugn och behaglig. Gjorde inte något spec utan jobbade och tränade mest. Så har jag äntligen fått sett klart Prison break säsong 2. Dom som menar att den inte är lika spännade som 1a förstår jag mig inte på. Jag har knappt några naglar kvar att bita och tanken på att behöva vänta till 3a kommer på DVD gör mig galen. Har nu förstått nu varför jag inte ska följa med på serier.

Nu på torsdag reser jag hem till Svearike igen. Glädjer mig sjukt mycket till att möta familjen igen. Även fast de blir mycket resande mellan Norrköping och Stockholm så är de värt varje minut. Glädjer mig också till alla gosaker som man inte får tag på här i Norge. Här har ni några få exempel:
-
Dubbel Nougat- A taste of heaven.
Dill chips och grill chips- Varför inte byta ut alla olika paprika sorter med någon annan smak Norge???
Mer- Man vill bara ha mer..
Plopp- Har alltid legat steget före Centern.
Pizza och läsk för 50 kr- Istället för smått otroliga 150 kr (om du har tur) i Norge!
-
Ska jag fortsätta kommmer de ta hela kvällen.
Har senaste tiden insett att man kan lära gamla hundar sitta. Sjökan har tagit helt av sista tiden på Tiger Woods 07. Han inspel till green är fenomenala och han karaktär fulare än nånsin. Men efter lite inside information har jag nu fått reda på att jag alltid spelat med den trasiga kontrollen. Dax och ta med sig sin egen och låta hans nybörjartur ta slut. Siepen kommer precis som Nor92 aldrig att ge sig!!

Satt igår innan kampen smått nervös hos Sjökan med Jax, Chris, Pastorn och såg första halvlek av Liverpool-United. Där hittade jag iallafall värme i vinterkyla när Tevez skickade in 1-0. jag har sagt de förr och säger de igen. Ni som dömde ut Tevez vet inte vad ni pratar om. Med Anderson som klädde av Gerrard och Rio som var en gigant ibak var Liverpools serieguld drömmar krossad.

Nej nu har klockan blivit mycket. Får hellre återkomma senare i veckan eller kanske en julaftonsblogg till att er läsare. =)

Som grädde på mosen ska jag idag börja med att ge er mina lika som bär.
Vad sägs denna!!

Nor92s egen materialare John Lövlund och Brad Bellick från Prison Break!



Prekkas!

/#75

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for skryten Nilsson:)

Russern

Anonym sa...

Dubbel Nougat er uslåelig. Kjøp med en ekstra til en stakkars norsk kollega! =)