tisdag 11 december 2007

Längesen sist!

Hallå världen!


Längesen sist nu och visst har de hänt en del saker i Nilssons liv..

Måste börja med att önska min kära granne Fox lycka till i Sverige.
Han har som några av er vet bestämt sig för att flytta hem, väldigt synd om ni frågar mig.
Men han kommer tillbaka de lovar jag er. ;)
Ja, onsdagen var de stora flytta dagen.
Vi 5 "flyttgubbar" som ställde upp fick oss ett extra träningspass vill jag lova.
Foxen bor ju i 4 våningen och där vi bor finns ingen hiss.
Antal trappsteg = 67.
Antal turer upp och ner ca 12.
De vill säga 804 trappsteg upp och 804 ner.
Med kylskåp på ryggen och div andra härligt tunga saker så var fysträningen komplett.
Var stort att se Sjökan vara med och njuta denna träning (han är faktiskt grym på trappesprint). Hoppas bara han inte fick allt för mycket ideer inför nästa års försäsongsträning.
Tror också att Foxens flytt kille eller flytt tjej. Ja han har tidigare varit transvestit är något av de snurrigaste jag någonsin träffat. Kille hade historier som jag tyvärr inte kan kommentera här, men de var längesen vi skrattade så mycket.

Lördag var jag nere med nya grannarna G & T för att se United återigen göra en bra match och förnedra Derby med 4-1. Carlos Tevez, ja vad kan man säga. Många menar han är överskattad med de jobbet han gör på topp är magnifikt!
Att sen Liverpool och Arsenal förlorade sina matcher gjorde iallafall min helg komplett.
Börjar lukta guld i Uniteds garderober.

Var också ute en tur i lördagen och kan inte säga mer än så för jag kommer faktiskt inte ihåg mer. Jo, mötte ju Esa Kryssinen och hans sambo ute, mer vet jag inte...

Fick också besök av min bror som bor i Oslo i lördags.
Riktigt kul att han kom ner innan han idag åkte hem till Sverige för att ta julsemester.
Vart några filmer och en hel del skrock som vanligt iallafall.

Har också hört att överst på Fanu`s önskelista till tomten hittar man en Stepmaster från Tv-shop, killen måste lära sig att gå i trappor!! Men att prata i telefon och gå i trappor är för mycket för en norrman har han nu bevisat. Får bara hoppas att hans stukad fot läker fort och han kan vara med och spela plastboll snart igen.

Nej dax att kila nu, måste hinna äta innan träningen..

Oj, de glömde jag, hur i hel***e kunde Fredrikstad slå Greåker???
Tomten måste kommit tidigt till Rolvsøyhallen!!

#75

PS. Tyckte svenska Idol låten var en flopp!! Men vem vet, kanske den säljer iallafall. .DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet..Undervurdering, hjemmehall, mange tillhengere, da er det enkelt å slå Greåker :)

Hehe...det skal bare ikke skje det!