måndag 24 december 2007

God Jul!

God morgon.

Ja, jag har hittat tid på självaste julafton att få blogga.
Men när man blir väckt tidigt med födelsedags sång och tårta så blir dagen lång.
Inte alla som har en mormor som ringer kl 08.00 varje julafton och sjung- Med en enkel tulipan, på bemärkelsedan. Jag gratulerar, jag gratulerar, ja ha den äran HURRA!!
Så att jag och jesus "bara" har julafton som födelsedag är fel Sjölan. Idag gick jag faktiskt på vattnet. Kanske räknas som fusk när vattnet är frys? Men iallafall.

Är hemma i Sverige för första gången på 2 år under julen. Vart otroligt förvånad att jag lyckades hitta en flyg biljett för bara 504,- fredagen innan jul. Var ju dock tvungen att stå upp 05.00. Men de var första gången på länge som jag faktiskt hoppade upp ur sängen. Är inte alltid lika lätt som b-människa.

På flyget hem mötte jag Nicke och Åhker. Vi beslutade fort att ta en taxi och resa rätt på Max(en hamburger kedja i Sverige) och äta våra frukost där. Med hamburgaren i handen fick jag fort känslan av att julgris tävlingen i laget ligger framför mina fötter. Den ska jag vinna. Jag hatar nämligen att förlora oansett tävling.
Med julgris tävlingen i tankarna mötte jag upp min bror och mor och resten rätt till Sveriges bästa kebabställe. Marianns i Uppsala. Med en magen av dubbel storlek var de nu dax att resa och möta upp Mr Bajen. Ja, mamma har ju mött en riktigt bra kille men tyvärr så hejar han på Bajen. Tragiskt men sant! Men tror mig, när jag är klar med stackaren så är de bara IFK Norrköping som gäller.

IFK Norrköping vi är äntligen hemma i fotbollens fin rum igen. Där kommer vi vara föralltid! Har redan bokat in premiären på parken mot Djurgården. Hoppas Pastorn vågar åka med och kika. Kan vara jobbigt att resa långt och se sitt Djurgården åka på en riktig smällkaramell.

Förra veckan hade vi 3 ganska tuffa träningar. Men de var inte träningarna utan målvakterna som stod i centrum denna veckan.
Måndag: Ja, jag sköt bort segern till Sverige i fotbollslandskampen i straffdramat, förlåt Sverige. Men hade Sjökan tagit ett av dom 10 skott han fick emot sig hade vi vunnit.
Tisdag: Efter Ryssen succe debut har flera vilja prova lycka så in i målet kom Big Jax. Hade han talang, absolut!! Jag gjorde inte mål en enda gång. Men de kanske säger mer om spelaren än om målvakten.
Torsdag: En gammal målvaktslegend gjorde comeback! Jag tappad helt hakan när jag kom in i omklädningsrummet och våran egen Bellick (John Lövlund) satt och krångla på sig keeper utrustningen. Efter lite NHL spel visade sig fort att rutin slår talang. Vinner laget eller kanske man ska säga Allstarlaget var , jag , Pastorn, Big Jax(med bruten fot) och Sjökan. Och om ni undrar hur de gick för Bellick? Jo då, han finns med på bänken som vanligt nästa match. Som 2a keeper.

United tog sina poäng igår som väntat. Var faktiskt små nervös men med ett hjärnsläpp i Everton var 3p säkrade. En lättnad!

Nej nu väntar familjen och frukost.
Så jag önskar alla en riktigt GOD JUL.
Hoppas tomten kommer till er också, jag vet att han kommer hit iallafall.....

PS: Ställde mig nyss på vikten och se upp gubbar.. Julgris tävlingen blir min!! .DS

Oj höll på att glömma,

Lika som bär!

Jesus och NOR92 legenden Bosse Aspeholen!



1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena grabben..
Førsøkte ringa o gratta men det funkade inge vidare.. Nær ska du fixa telefonen?