onsdag 5 december 2007

En stolt kapten!

Hej igen.

Som ni vet spelade vi match igår mot Sveiva.
Tyvärr blev de förlust med 7-8. Nu har vi fyra st 1 måls förluster i årets elitserie.
Dessa har kommit mot Tunet, Slevik, Gif och just Sveiva.
Efter matchen igår var jag självklart besviken. Men ändå kan jag inte vara annat än stolt.
När Sveiva gjorde 3-7 i mitten på andra perioden var de säkert många som trodde matchen var avgjord. Men att som spelare och lagkapten sen hur mycket vilja och tro de bor i detta laget är storartat. Vi ger oss aldrig och alla krigar för varandra varje byte, varje period, varje match. Vi kommer återigen ikapp till 7-7, men tyvärr så snubblar vi på målstrecket, igen. Med lite tur i denna säsongen hade vi redan säkrat vårat elitseriekontrakt, ja med lite mer tur hade vi kunnat haft minst 12p.
Efter matchen satt jag mig ner och räknade lite på våran snitt ålder i match och kom fram till att den låg på ca 21,6 år, det finns nog inget lag i årets elitserie som kan matcha oss där.Våran elitserie debutan Mathias Knutsen är bara 16 år, 16 ÅR!! I nog med att han spelade med stor vilja utan han visade också noll respekt med rutinerade Sveiva spelare. Att han sen gjorde ett av matchens finaste mål var bara pricken över i. Vi hade igår 5 spelare som är under 20 år och dom spelade som om dom har gjort detta i många år. Trots att de flest i årets NOR92 lag spelar elitserien för första gång.
Det är just denna viljan och tron vi måste ta med oss vidare i 2a halvan av serien. För nu har vi visat alla att vi kan, vi vill, vi har tron på att vi ska hålla oss kvar.
Många menade innan seriestarten att vi skulle åka rätt ner i 1a div igen.
Kanske jag nu tar mig vatten över huvudet men ni ska inte bli chockerad om detta NOR92 lag tar sig till slutspel iår.

Så för mitt lag, mina lagkamrater och alla runt omkring som gjort/gör detta möjligt tar jag av mig hatten, ni gör mig otroligt STOLT!

Med lite mer tur kommer vi få en härlig 2a halva av denna säsongen!!

#75

Inga kommentarer: