torsdag 7 februari 2008

Vi glömmer aldrig!!

Hej.

Idag har jag äntligen börjat komma till mig själv igen efter två deprimerande dagar.

I tisdags spela vi en ok match i två perioder tills vi tappade allt i sista mot Slevik.
Vi förlorade välförtjänt med 11-2 efter en horribel sista period som slutade med hela 7 mål i ryggen. Jag har funderat på vad som egentligen sker om dagen. I början av säsongen var vi grymma i sista perioden men nu är den sista perioden våran svagaste. Detta är något vi nu måste diskutera och jag kommer till måndagen tillsammans med resten av spelar rådet att kalla till spelarmöte. Det är nästa exakt en månad kvar på årets elitserie och ska vi hålla oss måste vi börja spela som vi kan och glömma de som nu har hänt!!

Igår onsdag den 6/2 var de exakt 50 år sedan den tragiska katastrofen i Munchen, då nästan ett helt Manchester United lag dog i en flygkrasch. Laget på den tiden hade en snitt ålder på smått otroliga 24,1 år och hade precis tagit sig vidare till semifinal i nutidens Champions League. Jag som många andra United fans höll "en tyst miunt" mellan 1500-1505. Så nu på söndag i matchen mot Manchester City ska årets utgåva av United spela i dräkerna som laget hade för 50 år sen. Tror detta kommer bli ett av dom mest känsloladdae idrotts ögonblick i mitt liv. för igår var de verkligen sorgens dag.

Annars så hoppas jag att ni läsare även fått med sig att jag lagt in en ny länk på min sida.
Denna går till en av mina barndomsvänner Johan Pettersson. Han spelar för tillfället fotboll i Örebro SK i allsvenskan i Sverige. Där kommer ni säkert finna smått å gott eftervart. Men välkommen till blogg världen Johan.


I övrigt har de inte hänt stort i Nilssons vardag. Det har vart en hel del film och lite tvspel och kvällarna, så här har ni de senaste filmerna jag sett.

Stockholm Boogie- En riktigt bra feelgood film som utspelar sig under en natt i Stockholm. Denna fick mig att inse att jag saknar svensk film.

Fracture-Anthony Hopkins på sitt bästa. I Hannibal Lector stil spelar han en smart man som dödar sin fru och sen spelar mindgames på advokaten. Måste ses!!

Rush Hour3- Nja, helt ok humor, men saknade mycket jämfört med föregångarna!!

I now pronounce you Chuck and Larry- En underbar komedi med Adam Sandler och Kevin James. Gillar ni Kung av queens serien så kommer ni älska denna. Den perfekta söndags filmen!

Resident Evil 3- Samma gamla, inga nyheter. Meninglös action med väntat slut!

Så nu har ni några få film tips till helgen som kommer.
Nu är de slut för dagen och dax för träning.

Denna vecka blir de inga lika som bär utan denna veckan så vill jag hylla United årgång 1958!

Vi hörs!
/#75

Inga kommentarer: