måndag 25 februari 2008

Det avgörs i sista rundan..

Hej.
Då var de dax igen..

Som många vet har jag tillbringat mig helg i Sandnes på vestlandet med mitt lag.
Efter en tidlig morgon ( men ändå sen ) i lördags stog jag uppe med bara en tanke i huvudet.
Vi ska till Stavanger och plocka 2 poäng.
Samtliga i laget så riktigt laddade ut och stämmning kl 0700 på morgon var bättre än väntat.
Väl i Sandnes så checkade vi in på Quality mitt i hjärtat av staden.
Där efter vart de en snabb tur på köpcentret Amfi.

Så var de då dax för den första, hoppas inte den sista bowling turnering.
Adde tog en stabil seger och Sjökan blir väll årets komet efter o legat långt från pall plats, bytt bowlingklot 2 gånger och säkert provar vara lite vinkel på handen innan han kort och gott sa- Hur svårt kan de vara och följde upp med 3 stirke och 1 spärr efter varandra. Ja, upphämtningen var en fröjd o se. Hur de gick för mig lämnar jag osagt men jag kom inte sist, de gjorde Chris men då bowlade han med fel hand pga att han inte vill dra upp sina skada, de tackar jag gudarna för..

Senare på kvällen var vi 6 st som skulle o se sista Rambo filmen.
Är faktiskt enig med Sjökan när han säger att han inte förstår varför dom gjorde filmen.
Men o andra sidan så gick iallafall jag dit för att se folk bli skjutna och Stallones sena mun. Å mer än så fick man väll inte heller ut av filmen.

Så till söndagen och matchen.
Man märkte direkt på uppvärmningen att alla visste vad som skulle till och alla var taggade och klara för den viktigaste match på väldigt länge i Nor92 tröjan. Jag tycker dock vi gör en bra match och vågar hela tiden spela vårat spel. Vi beåller tålamodet och litar på varandra att vi ska klara detta. Å när vi hämtar upp 3-1 och 4-3 och till sist tar ledning med 4-5 så trodde jag att de skulle gå hela vägen. Tyvärr så fick dom kvitterar med 2 min kvar på något som för mig såg ut som en klassisk felträff. Men så är sporten och det är därför vi alla gillar idrott.. Det är inte över förrän slutsignalen går. Visst är man inte nöjd med 1 p men o andra sidan så har vi 2 matcher kvar och Kverneland har bara 1. Att vi sen kanske möter tuffare motstånd är fel o säga.
1 match varar i 60 min oansett vilka så står på andra sidan så vet jag att vi kommer kriga, kämpa, springa och blöda för våran blå Nor-tröja i sista matcher. Bollen är rund och vi har allt i egna händer. Jag har hela tiden sagt att vi ger oss aldrig, o sanna mina ord. Alla ni som kommer och ser våra sista 2 matcher kommer märka detta. Vi ska klarar detta, de finns inga andra alternativ!!!

Så till lite fotboll.
Jag var o såg United spela 1-1 mot Lyon i onsdags, en match där jag tyckte United såg trötta ut och gjorde allt så svårt för sig själv. Men nu tar vi oss vidare med en 2 mål seger hemma.. =)
Så till lördagen mot Newcastle. 5-1, ja 5-1 och vi snackar inte speedway nu. 11-1 på 2 matcher på under 2 månader. Jag älskar och se när United spelar så som i lördags. Full fart och med få tillslag. Då njuter jag till 100%, att sen Esa ( som föjler Newcastle) satt vid sidan av mig, gjorde inte matchen mindre tillfredställande..

Läste idag att Mats Sundin stannar i Toronto.
Ett helr riktigt beslut tycker jag. Han är redan hjälte i den hockey tokiga staden, men nu är han odödlig!
Mitt lag Pittsburgh har vaknat till liv och bara vi nu får tillbaka Sid the Kid så har jag go känslan innan slutspelet startar. Det är ju trots allt 10 år sen sist vi vann Stanley Cup nu.

Nej nu ska jag en tur på Pyramid Pizza på Gulskogen och äta en rullkebab, ja ni läste rätt.
Jag ska äta kebab. Ni som känner mig vet att jag hatar den norska kebaben för den smakar pepparkaka. Men den på Pyramid Pizza smakar faktiskt nästan men bara nästan som hemma..
Så ni som diskuterar och Snappys eller Bislett är bästa kebaben, ta turen till Gulskogen och ät den bästa i Norge.

Snackas
/#75

Lika som bär återkommer jag till.
Sitter inte med mitt material för den här nu..

Inga kommentarer: