måndag 21 januari 2008

Vart tog snön vägen???

Hej.

Då var man tillbaka på riktigt efter julen och Islandsturen.
Förra veckan var min första hela arbetsvecka detta året.
Det är smått otroligt hur länge man går i semester modus efter man har haft längre ledigt.
Men ska säga att jag kom mig igenom veckan sakta men säkert.

Just nu börjar jag tröttna på de vi kallar "vinter" i Scandinavien.
Är de möjligt att snön kan ligga kvar längre än 2 dagar nu förtiden?
Detta slaskvädret gör mig bara deprimerad för de finns inget man kan göra förutom att längta tills sommaren. Jag tycker de är grymt kul att köra slalomskidor, men med ett klimathot och varma vintrar så ligger nu skidorna långt inne på loftet. Tragiskt!
Man kan ju inte en åka pulka längre.
Stackars alla barn som växer upp nu, dom kan ju inte ens få bygga sin egen snögubbe nu förtiden!!
Å för alla som inte förstår vad som sker med vintrarna borde se filmen/dokumentären An Inconvenient Truth med Al Gore.
En stark men mycket bra film som visar hur när vi är på att utrota oss själva.

Var för andra helgen i rad bortrest. Denna gången med destination Harstad.
Som många vet är detta årets längsta borta match och hade vi rest andra vägen hade vi nästan hamnat i Rom. Matchen slutade 7-7 efter att vi legat under med 0-4 efter bara 8 min.
Men som jag sagt så många gånger för, Vi ger oss aldrig! grymt stark upphämtning från våran sida och ett mycket viktigt poäng. I morgon kommer Fredrikstad på besök, då SKA första 2p detta året komma...

Annars är de ju handbolls EM nu. Sverige har väll presterat som förväntat men jag tror vi får de tufft i mellan spelet. Norge har då en bättre chans tror jag och dom har imponerat mig så långt iallafall. Norskt guld på hemma plan. Ja varför inte!

United fortsätter och prestera och jag har svårt o se vilka som ska kunna stoppa oss iår.
Blir inte C.Ronaldo årets spelare så börjar de lukta mutskandaler lång väg.

Detta blir en kort blogg, men kommer med en till senare i veckan.
Har faktiskt tänkt och blogga fler gånger i veckan istället för varje måndag bara.

/#75

Veckans lika som bär!

Norska skidskytten Tora Berger och våran egen slips Anders Fanuelsen!
PS. Tack för tipset till killarna på laget! ;) .DS

3 kommentarer:

Anonym sa...

jeg syns du må legge til siden min i linkene dine tobbe:P med alle treffene du har 1500!!! så får jeg opp mine treff og:P haha.. herlig like som bär da.. det ligner fakktisk og..:D

Anonym sa...

du er faen meg her å fisker besøkende oxo.!!! utrolig!

Anonym sa...

herlig!!
seff, hva fan trodde du ??