måndag 7 januari 2008

Med Island i sikte!

Hej!

Då var första veckan på de nya året avklarad. Har nu fått in mina nya grannar Gabben och Walle. Tror dessa 2 är dom sämsta flyttgubbarna jag sett. Att packa precis allt från kläder till fin porslin i vanliga bärpåsar gjorde inte jobbet lätt. Men 70 påsar senare så hade dom iallafall kommit halvvägs. En flytt som i vanliga fall kunde tagit 4 timmar tog nästan 8. Men så kan de gå när man har noll planering. Nu gick allt ganska bra iallafall och grabbarna kom på plats till slut.

Som känt spelade vi match mot Sarpsborg i helgen. Tyckte vi var bra med i 2 perioder men orkade inte hela vägen fram. Slut resultatet blev 9-3 efter 5-0 i sista perioden till hajarna från Sarpsborg. Men jag imponeras gång på gång över viljan och moralen vi har i matcherna.Nu har vi vart inne i en tuff period där vi mött alla topplagen, så det är väll nu vi ska börja ta våra poäng om vi ska hålla oss i elitserien. Nästa kamp spelas nu på söndag mot min första klubb här i Norge, Sagene IF. Senaste mötet vann vi borta med 5-6 så de kommer bli en tuff kamp för oss. Hoppas vi nu lyckas ta första segern i Solberghallen. De är våra hemma fans värda tycker jag.

Nu på torsdag ska jag äntligen få besöka Island. Jag ska dit med jobbet och få vara med på diverse aktiviteter. Tror fredagen blir ett minne för livet då vi ska ut i stora super trucks och resa Island runt. Har dock hört rykten om att Island är dyrt men nu bor jag ju i Norge så hur mycket dyrare kan de bli? Får återkomma med mer info om Island när jag återkommer. Då ska jag ge er alla plus och minus.

Var ute en tur i lördags med Kollek, Fanu "Gråter du?", Larsson, Erik och c:o. Tro de eller ej så var jag nykter då jag tidigare på kvällen blivit dålig. Men med en powernap och några smärtstillande så vaknade jag till liv lagom till resten skulle ut på byn. Hände inte stort fram till 0245, då helt plötsligt polisen kom och ville prata med Fanu. Saken var den att jag och Fanu hade en liten dansen show vid entrèn. Eftersom Fanu var helt i hundra som trodde polisen att han fått i sig mer än alkohol och vill se på hans pupiller. Dom såg fort att de bara vara alkohol och lät han dansa vidare. Tänk att besökt Fanu i fängelset de nästa 2 åren pga av dansing. Då hade jag nog inte klarat att sluta skratta detta året iallafall...

Var hemma hos coach Sjökan igår och skulle se lite FA cup fotboll. Efter Liverpools 1-1 mot Luton så har nu Sjökan bytt lag och håller nu mera med Stoke som i sin tur spelade 0-0 mot Newcastle. Jag menar att både Luton och Stoke var dom bättre lagen i sina matcher. United ångar på och vann med stabila 2-0 mot Villa. Fick tyvärr jag inte sett matchen eftersom vi var i Sarpsborg. Tror faktiskt mitt kära United tar 3 titlar iår, ligan, CL och FA cupen. Vinner vi ligan i år är de 100 års jubileum. United vann nämligen ligan även 1908.

Charlotte Kalla, vad kan man säga? Tycker inte ord som magisk, magnifik, superwomen räcker.
De hon gjorde i söndags i Tour de Ski saknar ord. En ny publikfavorit är född!!


Sist men inte minst vill jag be alla som kan att komma och stötta oss i matchen mot Sagene på söndag kl 17.00. Det är nu vi ska börja ta poäng för att säkra oss spela i elitserien även nästa år.

/#75

Lika som bär!

Strømsgodsets Stian Ohr och Nor92s Simen Fjerdingstad

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha. jeg venta på at det skulle komme tobbe. hehe

Anonym sa...

Tobbis må sjekke ut ODAL på island.Husk svovelbad i den blå lagune på hjemtur. Den vasker bort alle uønskede basselusker

Anonym sa...

Men er det ikke slik at alle rykker ned med Stian Ohr?? Ett dårlig omen for Nor?

Anonym sa...

Vi har diskuterat detta inom laget, men klarade Godset att hålla sig så gör vi desamma =).

Anonym sa...

Hej lilla gubben. Befinner mej just nu i Sarp. hehe. Det är bra det.. Är oxå mycket avis på att du skall åka till Island. Du får berätta när du kommer hem sen. KRAM

Anonym sa...

Klart jag ska ge dig uppdateringar om Island. Du får han en super helg i Östfold. Kram