tisdag 24 juni 2008

Vilken härlig helg...

Tja.

Då var man tillbaka i vardagen efter en suverän helg i sommar idyllen Stavern.
Den sociala turen med laget översteg alla förväntningar och det är nog inte bara jag som sitter med en hög av nya minnen.Tyvärr föll mitt lag i kvartsfinalen när de återstod 20 sek.
Att de sen var motsåndarlagets målvakt som kastade (ja det var lov att göra mål som målvakt) in 3-2 målet hade jag inte ens kunnat drömma om innan vi åkte ner.
Men nu var de ju inte själva turneringen utan de sociala som vi hade satt fokus på.

Precis som Sjökan så tänker jag inte kommentera allt för mycket för de som sker på tur stannar på turen. =)Men några små saker som är värda att nämna.

* Jaxx har allt som ska till för att starta en egen talkshow.
* Kjøttornet i Stavern är som finast halv 4 på natten.
* Gerillan är kung på att grilla fläskfile (svinefile).
* Vi äldre kommer alltid vara bättre än dom yngre på fotboll.
* Det rycktas om att de var UFOn i Stavern på lördags natten.
* Nästa gång ska jag sova i sängen istället eller vad Ryssen?
* Det är nu bevisat att man kan skjuta sönder 2 hockey klubbor på 5 min utan att ens spela hockey.
* Kastar man för mycket potatis kan man få ont i näsan.

Så vill jag gratulera Jaxx och Sjökan för klubbens enda guld denna helgen.
Vill också tacka arrangörena för en lyckad helg och ni ska inte se bort ifrån att Nor 92 dyker upp även nästa år.
Ett stort tack också till alla från Nor 92 som var med på resan.

Eftersom jag inte fått skrivit blogg så mycket senaste tiden så har jag lite att ta igen.
Så här kommer den korta versionen om den senaste tidens bravader.

Sverige åkte förtjänt ur EM.
Ryssland har spelat den roligaste fotbollen.
Ska de verkligen bli Spaniens tur i detta mästerskap.
Arabisk afton på Nesoddtangen, en kanon kväll med mycket skratt och stora ögonblick.
Tur iallafall jag kommer ihåg vad som skjedde den kvällen eller hur Finn.
Fanus bil får stor problem att ta sig upp för backar med fler än 1 person i bilen.
Nu är det bara 1 vecka kvar innan jag kommer börja på mitt nya jobb.
Detta är något som jag ser fram till då de kommer bli en stor utmaning men otroligt lärorikt och spännaden.

Till sist så tänkte jag skriva 3 stycken saker som är värda att få med sig.

Film: The man from earth. En film som du inte klarar att sluta titta på när du först börjat.
Musik: NeYo - Closer
Blogg: Så syns Sjökan. Levererar alltid intressant läsning. (Finns på min länkar.)

Snackas..
/#75

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tobbe, er det sant at du røk på en 50+ i staverns lokale bar?

Tobias Nilsson sa...

Haha, nej det är långt från sant!
Jag skötte mig exemplariskt i Stavern! =)

Ass sa...

Tycker att ni utelämnar alltför mycket från helgen, jag hade ju tänkt snoka runt och få läsa massa skojiga dumheter :)

Lisa Eriksson sa...

Snacka om krig.. Det var ju inte riktigt meningen :) Mkt känslor inblandade :) Nästa år blir det garanterat ett nytt besök i Stavern :P

Nicklas sa...

Tobbe, våga erkänn nu?

En annan hamnade i Larvik på en inte helt patent efterfest kan man säga.

Men alive and kicking, rätt ur taxin vid hallen söndag morgon, pigg som få....

Tobias Nilsson sa...

Haha, bara för att du gick på en smäll i Larvik så behöver du inte dra ner mig i djupet. Jag tog bussen hem med Ryssen och somnade på soffan till Bullet Proof Munk. =)

Lisa Eriksson sa...

Nej Heja Linköping :) Men helt ok att du är från grannkommun :)

En annan ska ju till Larvik i helgen igen. Eftersom vi enligt vissa andra gick hem kl 23 på lördagen så måste jag ju få lite revanch på Calles eller nåt :D

Nicklas sa...

JAJA!!!!!!!!

Oavsett så vet jag att vi i Heff A Lompene inte är homosexuella som någon i ett av våra motståndarla som gick ganska långt spekulerade i.
Långt därifrån.

Och på tal om Ååååå ÅÅÅÅÅ ÅÅÅå så menar jag att Italiens fans har den som nationalsång nr 2......

Här är heff a lompenes alldeles egen : http://youtube.com/watch?v=_AlM77EUEYk


SKåL alla Fans och Braun " stor Motala hype"!!!!!