onsdag 11 juni 2008

En seger för fotbollen..

Hej igen..

Då var Sveriges första match i EM avklarad.
Å en sak är säker, Grekland är nog ett av dom tråkigaste lag i fotbolls världen.
Dom vill ju inte ens prova att spela anfalls fotboll utan spelar bara på fast situationer.
Tack gud att vi har Zlatan och Henke. För en Henke i form och en Zlatan som lyckas göra mål i landslags tröjan är en duo som kan ta oss vidare från iallafall gruppspelet.
Målet till Zlatan saknar ord, ni som inte har sett de borde göra de.
Daniel Andersson skämde INTE ut sig men jag iallafall ha en annan spelare på den positionen.
Nästa match väntar Spanien. Å efter uppvisningen dom hade mot Ryssland så är de bara börja be till högre makter. Men vi vet att vi kan på en bra dag även kämpa med oss iallafall 1 poäng.

I övrigt är de full fart på träningarna. Jag blir imponerad över att se killarna hålla desamma tempot träning efter träning. Det är ju så att ju fler vi är ju roligare är de att åka och träna.
Så vi står på och kommer vara pigga och fräscha inför cupen nästa helg.
Ska bli kul att spela utomhus 3 mot 3. Det är bara att kryssa fingrarna och hoppas på bra väder.

På fredag väntar sommarfesten med Nor 92.
Jag är säkert inte den enda som glädjer mig till detta.
De som imponerar mig mest är att Hveding kommit tillbaka lagom till festen som har dominerade senast. Får vi en reprise Alex??


/# 75

Inga kommentarer: