onsdag 23 september 2009

Vilken idrotts helg..

Hej igen..


I helgen startade elitserien 09/10. Med borta match i Sarpsborg så var de nog många som tippade hemma seger. Men vi visste vad som bor i detta laget och att om vi alla spelar på den nivån vi kan så är vi absolut att räkna med iår. Efter 60 min stod de 6-6 på tavlan och den första poängen iår var säkrad. Synd bara att vi inte fick sätta dit den sista bollen, som tyvärr gick över med 20 sek kvar. För mycket skålning på bladet Niklas??

På kvällen var de återigen dags för congac kväll hos Dino. Köttkaker med potatis och underbar congac precis som alltid. Tusen tack föe en knall kväll Familjen Dino och övriga gäster.

Så söndagen, ja självklart gick inte allt lika fort som vanligt. Kan de skyllas all congac kanske? Men efter mycket om och men så hamnade jag, Niklas, Jeppe och Teddy hos Linko. Det var ju derby! Å då snackar jag så klart om mitt United.


Jag ska men handen erkänna att jag ALDRIG trodde på en så underhållande match. Men F* F*N så härligt. Jag satt efter första och var inte alls bekväm med de jag sett och hoppades på att Giggs skulle bytas ut. Ni som såg matchen förstår nu varför jag inte är fotbolls tränaren. För makan till "gamling" får man leta länge efter. U21 spelare Richards vart som en orange kona andra halvlek och Giggs matchen kung, tätt följd av Fletcher. Men när Owen gjorde 4-3 så visste jag inte vart jag skulle ta vägen... MAGISKT.



Å till ni som undrar varför Tevez inte är omtyckt så säger ju även denna bilden mer än 1000 ord.
Den är inte manipulerad utan dom som inte tror mig kan resa till Manchester och se själv..

För er som inte känner till historien om bilden är följande. När Tevez gick till City i sommar så tryckte dom upp den blåa (Citys färg) billboarden för att "hetsa" United. Men vem som satt upp den röda med Giggs och texten -Pity the fool är okänt.

Vi hörs..

Inga kommentarer: