onsdag 14 oktober 2009

Time to say goodbye..

Då är de slut!

Lars Lagerbäck är färdig som förbundskapten i Sverige.

Jag ska med handen på hjärtat säga att jag har väntat på detta ögonblick. Men nu när dagen har kommit och jag sitter hemma och läser tidningen så får jag ändå en märklig känsla i kroppen.
Vad Lagerbäck har gjort för Sverige som fotbollsnation är faktiskt smått otroligt. Jag hörde en interjuv med Zlatan där han säger de rätt ut. Sverige har inte 11 världsspelare. Sverige är en lite nation på ca 9 miljoner invånare. Vi har under Lars tid som förbundskapten varit i 5 ja de stämmer FEM mästerskap. Nu när vi inte kommer dit så känner jag bara tomhet. Vi svenskar har faktiskt blivit bortskämda med mästerskap i fotboll. Visst har vi inte vart i final. Men just känslan av att få ta på sig att blågula kläder, gå ner med grabbarna och se Sverige spela mästerskap är speciellt.

Å för att stunderna jag stått och skrikit, gråtit, kastat sönder mobiltelefoner i ren frustration å framför allt firat svenska segrar så kan jag inget annat än att ta av mig hatten för Lars Lägerbäck. Tack för att timmarna och alla minnena du ledigt detta svenska landslag till!

Nu ser jag fram emot en förändring. Jag hopper verkligen att vi nu gör en ny satsning och tar upp flera U21 spelare som gjorde de så bra i EM på hemmaplan iår.

Nu siktar vi på EM2012 istället.


Vi hörs

/#75

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske lite sent men....

ÄNTLIGEN!!!!!!!! =D