fredag 12 september 2008

En ny helg med väckarklockan..

Tjena.

Då är äntligen fredagen här. Men som vanligt har jag inte ledigt iallafall.
Nej denna helgen ska jag faktiskt på tränarkurs. Lite speciellt är kanske att jag ska ta den samma kursen som coach Sjökan som redan varit tränare i antal år och gjort de framgångsrikt.
De bevisar dock bara hans storhet och sinne för innebandy. Jag därimot kan gott behöva kursen nu som jag ska ta över G95 laget.
Men de ska sägas att jag gärna hade haft fri denna helgen. Jag kan faktiskt inte komma ihåg när jag fick sova utan en väckarklocka som väcker mig.

Matchen i går mot BV var väll lite av allt. Vi började bedrövligt men lyckades att resa oss ju längre kampen gick. Slutresultat 7-5 och äntligen en seger i ryggen. Vi har iallafall en hel del saker som vi måste slipa på innan premiären den 23 sep.
Hur som helst som tror jag att hela laget kommer att lyfta sig när serien, vi har faktiskt hållt på sen 5 maj med denna försäsongen. Ska bli grymt kul att börja spela om dom poängerna som verkligen gäller något.
När de gäller poäng så var Neander stekhet igår och pangade in 4 baljor. Respekt!
Vi på andra femmern får nog sätta oss i en ugn för att frosta av oss innan säsongen.

NSB trafiken är fortfarande efter schemat. Idag var tåget "bara" 20 min försenat.

Så till helgens antiklimax.

Lördag kl 13.45 är de Liverpool-United. Detta hat uppgör har jag missa dom 2 senaste säsongerna och nu gör jag de igen.
Grunden, jo denna tränarkursen jag ska på.


Over and out..

#75

Inga kommentarer: