måndag 3 mars 2008

Segrare och mutat domare!!

Hej igen.


Då sitter man här dagen för våra viktiga match mot Greåker med en riktigt bra känsla i magen. Som ni kan läsa på våran hemsida så har jag en stor tro på att vi kommer klara oss kvar i elitserien i år. Många delar säkert inte min mening men dom har inte vart med oss i garderoben, på träningarna senaste tiden. Tror nog alla i laget precis som mig har samma tron på att vi ska klara detta imorgon.


I helgen var jag inne i Oslo med Adde, Esa, Larsson och Mange för att se Fjerdingby göra sitt 1000 mål i elitserien. Jag hoppades att kapten JK Nilsen skulle få banka in den från backposition, med ett tung slagskott. Men jag tror inte många hade tippat Hoff skulle bli mr 1000. Hur som helst grattis med silver i årets serie och mål 1000 i elitserien Fjerdingby IBK.


Senare på kvällen var de äntligen min tur att få beskåda mitt favorit lag i NHL, nämligen Pittsburgh Penguins. På andra sidan stog ett taggat Ottawa med kapten Alfredsson i spetsen.
Ottawa drog tyvärr de längst strået och vann med 5-4. Men matchen lirare i mina ögon spelade i Penguins. Att se en spelare som Evgeni Malkin (1+2 i denna matchen) blott 22 år gammal ha sånn total kontroll över allt han företar sig ger mig rysningar. Han har ensam burit hela Pittsburgh på sina axlar i Sidney Crosbys fråvaro. Han leder nu den totala poängligan i NHL och är för tillfället i en klass för sig. Måste också nämna att Alfie gjorde en knall match (2+1) och tog ett stort ansvar när hans lag behövde de som mest.


Så till helgens Dream team match mot Ørnulf i Oslo. Jag, Esa och Polacken hade fått äran att vara med i detta drömlag för dagen. Efter 2-1 ledning inför 3e perioden tog de till slut helt av i sista perioden. Matchen slutade 11-5 men de mest komiska var de sista 8 sekunderna. Ørnulf får utvisning. Då väljer Bosse att vi ska ta ut keepern för att lyckas få 2 siffrigt. 5 sekunder senare ligger bollen i mål och 10-5 är ett faktum (19.57 på match uret). När då Esa kommer fram till mig på tekningen och ber mig vinna droppen till honom så han kan skjuta direkt så gör vi ett försök. En vunnen dropp, ett pass till Esa, ett skott från halva, jo då. 19.59 låg bollen i målet til Ørnulf igen. 11-5 är ett faktum och Bosse är fortfarande obesegrad som DT coach.


I helgen har jag också insett att de går att muta domarna på PS3. Jo, det är sant. Jag tror att Adde har betalat samtliga domare på NHL08. Men måste man vinna på fusk hela tiden och sen kan leva med de så visst. Jag därimot spelar alltid fairplay. Men ok, grattis Adde, du vann med betalda dommare och nybörjar tur. Rematch snart hoppas jag dock. Esa har därimot fått hemläxa tills nästa NHL turnering. När man inte klarar gör mål på nästa 7 perioder (nästa 3 hela kamper) i rad så kanske man borde sluta spela NHL. Kanske du borde följa Kingens fotspår och köpa Bilar istället?


Sist men inte minst får jag gratulera MAIS som första gången ska spela svensk elitserie nästa säsong. Jag hade gjort mycket för att se Sjökans ansikte när slutsignalen gick i söndags. Sen undrar jag självklart om Bergan gjorde sin fenomenala tolkning av Staten och Kapitalet på segerfesten. Mycket lutar åt detta iallafall….


Nej nu ska jag hem och ladda inför sista träningen innan stormatchen i morgon kl 19.00 i Solberghallen. Har du chansen så möt upp och se årets sista hemma match.

Hej så länge..

#75

Så till veckans lika som bär.
Ja, Esa då kommer den du så gärna ville se här.
Den ena skrämmer hela innebandy norge och den andra skrämmer de flesta som följer serien Prison break.

Robert " T-bag" Knepper och Fjerdingbys evigt unga Raymond Evensen.

Inga kommentarer: